Petru, Pavel si nasterea Bisericii Crestine
Acum două milenii, lua naştere o nouă
religie, creştinismul, prin Învierea şi Înălţarea la Cer a lui Isus Cristos.
Adepţii credinţei în Înviere s-au constituit într-o comunitate din ce în ce mai
mare, avându-i în frunte pe Apostolii lui Isus. Dintre ei, Petru se detaşă, ca
fiind cel mai credincios ucenic al lui Cristos. Nu mult după Înălţare, un
învăţat evreu, Saul, mergea pe drumul Damascului. La un moment dat, lui Saul,
care îl condamnase la moarte pe primul martir al creştinătăţii, Ştefan, i s-a
arătat Isus, în spirit, fireşte. „Saul, Saul, de ce mă prigoneşti?”, Isus
făcând aluzie la condamnarea lui Ştefan. A fost momentul în care judecătorul
Saul a devenit Pavel/Paul, Apostolul Neamurilor (adică Apostolul altor neamuri
decât evreii). Credinţa lui Pavel a fost atât de puternică, încât foarte repede
el a devenit o autoritate în comunitatea de creştini. Faptul nu a rămas fără
ecou... Creştinii nu se decideau ce să facă: să ţină în continuare ritualurile
iudaice sau să se separe complet de ele? Ca urmare, a fost convocat primul
conciliu al Bisericii creştine primare, la Roma, în 43 sau 45 d.Cr. La acest
conciliu, patriarh al Bisericii a fost Iacob/Iacov, varul Domnului (sau, cum
apare la noi, „ruda Domnului”, deşi se ştie că era văr primar al lui Isus). Pornind
de la acest fapt incontestabil, rămâne de neînţeles de ce catolicii se reclamă
de la Sf. Petru şi nu de la Iacob. La conciliu, cele două tabere, iudaizanţii
şi anti-iudaizanţii s-au confruntat. Popularitatea lui Petru şi elocinţa
deosebită a lui Pavel, îngemănate, au făcut ca noua Biserică să se separe
complet de iudaism, anti-iudaizanţii „câştigând” partida ce a stat la
fundamentarea în mod real a noii religii de sine-stătătoare. De la acest
moment, se desprind doua curente: unul creştin, foarte bine cunoscut, prin
ortodoxie şi catolicism şi aşa numiţii „evrei creştini” sau „evrei mesianici”,
care Îl recunosc pe Isus ca Mesia, au templu şi Sabat, dar respectă Scripturile
şi cred în Mântuire. Probabil de la evreii mesianici s-au inspirat Calvin şi
Luther, când au fundamentat protestul lor, dând naştere bisericilor
protestante; dar asta e o presupunere personală.
Evident că habotnicii mă vor condamna, dar
eu nu intenţionez deloc să aduc atingere religiei sau credinţei. Cred în
Învierea Mântuitorului nostru mai presus de orice pe lume, dar asta e una, iar
ceea ce vreau să spun e alta. Cred că Biserica Creştină (includ aici Biserica,
aşa cum a statuat-o, doctrinar, Sf. Augustin) are o problemă ce se cere
rezolvată. Precizez că nu mă refer la Biserica Ortodoxă Romana, care nu exista
decât formal... Isus Cristos (nu Iisus Hristos, cum încearcă bolşevicii să ne
imprime în subconştient) şi-a dat viaţa pământească pentru a izbăvi Lumea de
păcate, iar noi nu am învăţat mare lucru din asta. Aş aminti întâi Minunea lui
Dumnezeu care se petrece în fiecare an, de Pastele ortodox - Învierea Domnului.
Apoi aş vrea să-mi pun întrebări, pentru că sintagma „crede şi nu cerceta” are
un alt înţeles decât cel general închipuit. Ca urmare, o să mă refer la Isus şi
la câteva episoade ce sunt absolut controversate, din existenţa Lui
pământească. Este general ştiut şi acceptat, că Isus a fost rabin, lucru
confirmat de apelativul discipolilor, „Rabbi” - "Învăţătorule". Da,
dar rabin putea deveni doar dacă era căsătorit, iar Noul Testament stabilit
ulterior de către oameni, nu vorbeşte deloc despre asta, cel puţin nu în partea
sa considerată canonică. Chiar şi Evangheliile canonice, apocrife şi ele, în
fapt, spun că Isus a avut autoritatea de a-i alunga pe zarafi din Templu,
autoritate conferită de rabinatul său. Da, dar Evangheliile nu spun cu cine a
fost el căsătorit, nici măcar că a fost...
Lăsând la o parte orice speculaţie,
revedem scena răstignirii lui Isus şi le vedem pe Maica Domnului şi pe Maria
din Magdala, la picioarele Crucii. Evangheliile nu spun cum de a fost lăsată
Maria Magdalena să acceadă la locul supliciului, fără ca ea să aibă dreptul de
a fi acolo. Să mă ierte Dumnezeu, dar evangheliile DUPĂ Ioan, Matei, Luca etc. îmi
par misogine. Maria din Magdala este prezentată aşa cum nu cred că Isus ar fi
vrut şi, mai ales, într-o manieră care pare departe de adevăr. Secole la rând,
cruciaţii au căutat Crucea pe care s-a săvârşit Isus, dar nimeni nu a găsit
nimic concret. Spunea cineva, că dacă am strânge bucăţelele din Cruce risipite
pe mapamond, am avea o pădure de cruci. La asta ne-a dus fanatismul
ireverenţios faţă de Dumnezeu Tatăl şi Fiul...
Apoi relatarea cu ţintuirea lui Isus în piroane. Toţi creştinii au căutat cuiele care l-au fixat pe Isus pe Crucea supliciului, unii au şi arătat că au un piron, băgat, culmea! în lancea care I-a străpuns inima, dar artefactul de la Kunstmuseum nu este decât o producţie a imaginaţiei unora, realitatea arătând că e doar o compoziţie pseudo-religioasă. De ce ar fi fost Isus fixat în piroane, atât timp cât Spartacus, bunăoară, înaintea lui, nu a avut parte de piroane şi nici Sf. Petru, când a fost executat nu a fost ţintuit cu piroane?! Cumva, creştinătatea a căutat fantasme, bune pentru ignoranţi, în loc să se ocupe de slăvirea Lui prin Adevăr? Să-L iubim pe Isus, să-L slăvim şi să-I mărturisim Învierea, când învie El, pentru noi.
Niciun comentariu
Trimiteți un comentariu